Roodstand niet meer mogelijk bij ABN
Roodstand niet meer mogelijk bij ABN

Roodstand niet meer mogelijk bij ABN

We kregen de volgende mail van de ABN over de roodstand op de leefgeldrekening:

Beste bewindvoerder,

Per 4 november is er een wijziging doorgevoerd in de opname mogelijkheid bij (Geldmaat) geldautomaten.

Dit heeft mogelijk ook op effect op de Leefgeldrekening van uw cliënt.

 

Wat is er veranderd?

Als een cliënt via de (Geldmaat) geldautomaat zijn saldo opvraagt ziet de klant altijd het actuele saldo van zijn rekening.

Dit saldo komt overeen met het saldo dat de klant ziet in de ABN AMRO app of via Internet Bankieren.

Dit bedrag is dus het bedrag waarover de klant maximaal kan beschikken.

Het was technisch mogelijk om meer contant geld op te nemen dan het saldo van de rekening. (Maximaal € 9,99)

Dit hebben we aangepast.

Opnames zijn alleen nog toegestaan binnen de limiet van de rekening. De limiet van de rekening is het positieve saldo van de rekening.

Dit geldt voor alle contante opnames. Voor betalingen via de betaalpas en IDEAL verandert er niets.

 

Wat betekent dit voor uw cliënt?

Het kan zijn dat uw cliënt gebruik heeft gemaakt van deze technische mogelijkheid om EUR. 9,99 rood te staan.

Omdat we deze functionaliteit hebben uitgezet, kan het zijn dat uw cliënt eenmalig over minder geld kan beschikken.

Het kan zijn dat u cliënt hier vragen over stelt.

 

Wij vertrouwen erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

ABN AMRO bank

We gebruiken cookies om onze site gebruiksvriendelijker te maken. Door onze site te gebruiken accepteer je cookies.